המחשבה המדינית של הוגי הלח"י – מפתח לסוגיות יומנו/ליאור מאיר בן חיים   1 comment

סולם למלכות ישראל

ליאור מאיר כתב מאמר זה כתגובה לכתבה המקושרת להלן:

http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P712.jsp?arc=74337

המחשבה המדינית של הוגי הלח"י – מפתח לסוגיות יומנו:

אל לנו להגיב מהמוֹתן, דרכם של ישראל היא דרך הנצח דרך הפרספקטיבה העמוקה. לשם נצלול ביחד למסע קצר, ובצידו השני נקרא את המציאות ונוכל לה, כאבינו נשרה עם אלוהים ועם אנשים ונוכל. מספר פרמטרים העולים מההסטוריה:  

א)     לאחר כל דה לגיטימציה לעם ישראל הגיע גם פעולת שמד פיזית.

ב)     קהילת העמים מתייחסת באופן שונה לעם ישראל בהשוואה לחברי הקהילה האחרים. לחיוב או לשלילה.

ג)     כשאנו קונים לעצמנו תרבות חיים, תפיסת חיים והתנהגות מעמים אחרים… אנו מושמדים פיזית ורוחנית. מואשמים כפולשים ומזהמים את תרבויות העמים האחרים. וכחסרי אמירה וזהות עצמאית, ולכן מחוץ לטבע,מחלה, ומועמדים לחיסול.

ד)      כשאנו דבקים אפילו בחלק מייחודינו הזהותי ומממשים אותו בפועל. קרננו זורחת, והעמים כפועל יוצא מכך (לא צריך לכוון לקבלת הגמול) מזהים אותנו כבעלי מקום.(לדוגמא לפני ואחרי מלחמת ששת הימים).

ה)     תפיסת העולם הישראלית תופסת שכל האנושות היא יצור חי אחד ושאנו חלק מחיים גדולים יותר חיי הטבע, שמתקיימים בזכות כוח אחדותי משגיח מכוון ומיטיב עם כל הבריות, אלוהים.

ו)        כל אחת מ- 71 האומות בעולם היא בעלת תפקיד המקביל לגוף האדם לדוגמה עם ישראל הוא הלב (רבי יהודה הלוי).

ז)       הקשר שבין הלב לאיברים הוא קשר מהותי, הם מרגישים ומזדהים זה עם זה תדיר,ודורשים תפקוד מלא.

ח)     במהלך ההיסטוריה עם ישראל ידע תקופות של פריחה ברבדים שונים של ביטוי: חיים לאומיים-מדיניים, חיים רוחניים-דתיים, חיים תרבותיים-חברתיים, חיים חקלאיים-כלכליים.

ט)     הרבדים הללו מחוברים זה לזה והלב לא יכול לעבוד כשרק אחד מעליותיו וחדריו מתפקד כראוי. לכן המשכנו בגלויות, וניסיונותינו קרסו. אלו בשפה פשוטה התיאורים, המתייחסים ל: למה גלינו? לפי כל הדורשים בדבר. לא השלמנו את טבענו במילואו, ולכן פוזרנו ושועבדנו, כדי שנלמד בדרך הקשה ונתקן בפעם הבאה, במעלה הסולם.(כל אדם פשוט מכיר זאת מהתפתחותו האישית).

י)        הגוף האנושי כולו מקביל לתהליך בריאת האדם מספר בראשית. אנו היום ביום השישי לבריאה. אכלנו מעץ הדעת. ואנחנו בשעות האחרונות לפני שבת. עלינו להגיע להכרה אחדותית (עץ החיים) של כל המציאות מתוך מקום של אמת צדק ואהבה דווקא מתוך הפרטים והכרתינו המפוצלת לרבדים (תוצאת האכילה מעץ הדעת).

תגובתי הספונטנית לכתבה שהוזכרה לעיל היתה: (הסרט המשמיץ את הלח"י, ובעצם אומר שהטרור המודרני למד מהלח"י הכל).

"אני רואה בזה תעלול נוסף של "אלוהי ההיסטוריה" כדבריו של אורי צבי גרינברג (מקור השראה ללח"י).

הרי נושא הלח"י, האידיאולוגיה המיוחדת שלהם (האגף הלאומי ולא הקומוניסטי) ותרומתם הרבה להקמת המדינה. הוכחשו והוצאו מכל מדיה, ספר, ותוכנית לימודים עד היום.

באיזשהו מקום זה יחזיר את הישראלים לבחון מחדש את הלח"י מתוך התגוננות. \מתוך רפלקס גלותי ואז הם ימצאו שם כלי תודעה וזהות שיעמדו לרשותם אחרי שהעולם יחזיר לכל ההצטדקויות מבט מאיים."

כלומר הקמנו מדינה גוף במישור הגבוהה ביותר של כיום לאומי שכל שאר הרבדים המוזכרים כלולים בו. הקמנו אותה מתוך ביסוס: ההסכמה והאישור של המערב והבטחנו התחייבויות של ממש בתחומי החיים השונים. שנהיה אירופאים, מערביים.

כך קרה. ובמקום לב אנחנו סתם כלי דם גדול שהכל עוברים דרכו ותרבות הגלובליזציה מחדירה דרכו את כל מצוקות העולם אל הלב. (גורם מספר אחד לתמותה-התקפי לב. במדינות המערב שמתיימרות להיות הלב, וגם אצלנו).

אנו חיים בתוך פִספוס, למזלנו בהתאם לתפיסה הישראלית כל פִספוס (חטא – להחטיא את המטרה) הוא גם הזדמנות לשיבה עמוקה יותר, ובעצם להגיע אל השלב השני למרות שבראשון הלכנו בדרך ההפוכה.

 

כל הכבוד למי שהגיע עד כה, זה חומר קשה. הרבה מחשבות הרבה עבודה פנימית.

שתו כוס מים ונמשיך לסגירת הקצוות הללו.

אז מה הלח"י אמרו: ברוח המהפכנות ותקופת האידיאולוגיות הפוליטיות של תחילת המאה ה-20. דברי אנשי הלח"י יכולים להשמע קשים לא מעודנים, בהחלט לא מתאימים לימנו. אך עלינו לזכור שכל מחשבת התקופה בוטאה במיליטנטיות שכזו. 

אנשי הציונות המדינית והסוציאליסטית היו קשוחים לא פחות במעשה ובדבריהם אך הם היו נוחים יותר לבריטים ולמערב ולכן גובו תקציבית, בירוקרטית והכרתית. תהליך דומה קרה לכל המדינות שנשלטו על ידי האירופאים. קוראים לזה ניאו קולוניאליזם. קולוניאליזם עקיף, תרבותי, כלכלי, חיצוני, זהותי שבו במקום לשלוט עליך הם רוצים שתהיה כמוהם. הקמת אליטה רעיונית הקרובה למערב מבחינה זהותית שתיצור שיעבוד עקיף בזכות הקרדיט שתזכה לו כמובילת העצמאות.

ותזכה לאמון וסבלנות של נתיניה גם בשעת פעולות של מלחמת אחים, בגלל פחדם וההערצה שלהם.

אז שוב מה הלח"י אמרו או היו אומרים אם היו מדברים בשפתינו, תחילת שנות המאה ה-21:????

א) אצביע על ההזדהות הרעיונית של אותם עשרות לוחמים-משוררים עם הוגי תקופתם ומתוך כך תוכלו ללמוד לבד.

ב) אתן הערה כוללת.

ג) אפנה למספר ספרים.

א)     כתבי אורי צבי גרינברג, תורת ישראל לא כדת אלא כתורת חיים, מדינת אגדה עברית-ישראלית שיש בתוכה גם את הפיתוח ההלכתי הישראלי-יהודי. הרב אריה לוין רב המחתרות, הרב קוק האב, וכל חבר תלמידיהם עזרו, ושמרו על לוחמי הלח"י והאצ"ל בזמן מסתור.מופיע ביומניהם.

ב)     אנשי הלח"י לא רצו מדינה מערבית מודרנית הם רצו מדינה טכנולוגית אך עברית – ישראלית במבנה. לא הִלכתית, אלא חידוש המשפט העברי, חידוש העבודה, הלחימה, החקלאות העברית, הקהילתיות, והשליחות המטיבה כעם כהנים ולוים לעולם כולו, מתוך מקום מכבד ומכיל, לעתיד לבוא האנושות כולה תהיה ככהנים לפני הטבע החי הצומח והדומם.

כהמשך למסורת האומה ומתוכה ולא כסיסמת מקימי המדינה "עולם ישן עד היסוד נחריבה".

אז מדוע מאז תקומת מדינת ישראל אנו נמצאים בפלונטר הולך ומחריף?.. כיוון שאיננו מתנהגים בטבעיות, מכיוון שהכחשנו שבקום המדינה היו מחזיקי הרעיון המדיני המתוקן או לפחות את רובו והפנינו להם ולמורשתם גב אכזר. לכן הבריטים עושים דווקא עליהם סרט. כדי שאנו נחזור אחורה נקרא את דבריי אחינו ונידבק בעוז רוחם ורוחב דעתם.

ג)    1) ספרו של ד"ר אודי לבל "הדרך אל הפנתיאון : אצ"ל, לח"י וגבולות הזיכרון הישראלי".

2) כתבי שבתי בן דב (שב"ד): "סולם למלכות ישראל היעודה".

http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=63735

3) הספר "המהפכה האמונית" של מוטי קרפל.

4) מכון מניטו: כתבי הרב ליאון אשכנזי: "סוד העברי" וכו…

http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=74784

http://www.manitou.org.il/hebrew/ 

תיקון בחינת הגבורה: שחרורה מתפיסת הבריונות הגוֹיִית, אוהבת האלימות לשם השעשוע והאגו אל חיק הגבורה הנבואית-גיבורית דוד, אליהו אנשי הצדק אבירי ישראל אנשי משפט ושלום וכו'.

כתב בתשומת לב, אכפתיות והשקעה: ליאור מאיר בן חיים

תגובה אחת ל-“המחשבה המדינית של הוגי הלח"י – מפתח לסוגיות יומנו/ליאור מאיר בן חיים

לקבלת עדכונים לתגובות באמצעות RSS.

  1. בס"ד

    לורצ'וק, אחי המתוק והמקסים!

    כן, כן, זו אני אחותך הגדולה שכותבת לך תגובה בבלוג הזה על המאמר הכול כך מרשים שלך. "דברים שיוצאים מן הלב נכנסים אל הלב"- כך אמרו רבותינו.
    מלאת התפעלות והערצה אליך, כמו תמיד, פרי מושקע ומושקה שכמוך, מעשה ידי אומן- הקב"ה, מחדד חצים אל המטרה ואם זה לא מספיק גם מוכן בשמחה, בחן ובעדינות לכוון את פנינו היישר אל המציאות, כדי שנתבונן בה לפני שהיא תתבונן בנו ותתפח בנו, בפנינו, שוב……
    אתה מקסים. השם יתברך ישמור אותך ויברך אותך במאוד מאוד אמן ואמן סלה. ברכה אופיינית בה נוהג הרב סטבסקי שליט"א לברך אותי.
    נשיקות מאחותך,
    אפרת.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: